GLATT OCH TREVLIGT

Helgen slut

Kategori: Allmänt

Så var helgen slut igen. Det är ju lite trist, men det känns ändå ok. Som tur är har jag ett jobb numera där jag inte känner någon söndagsångest. 
Helgen har varit lugn, och bra. Förutom min dumma IKEA-utflykt, som jag ju gav mig ut på igår har jag tagit det lugnt. Idag har jag lyckats med att bli bjuden på lunch (hos min kvartettkompis), eftermiddagsglass (i Lilla M:s lakritsaffär) och middagsgulasch hos släktingar. Mycket gott alltsammans!
Jag avslutar söndagskvällen med en stunds eftertanke och kontemplation. Den här kökshandduken har jag haft sedan jag flyttade hemifrån. Min mamma broderade den innan hon gifte sig och vi använde den i mitt hem när jag var barn. Min mamma bör ha sytt dem när hon var runt 20 år och hon föddes 1929. Handduken är alltså ungefär 70 år gammal och har använts åtminstone 60 av de åren. Nu är den helt slut, men vilken livslängd och kvalitét! 
(null)


Kommentera inlägget här: