GLATT OCH TREVLIGT

Semester!

Kategori: Allmänt

Idag fick jag äntligen sommarlov, eller semester kanske man ska säga när man är vuxen. Jag tog av mig klockan på ett högtidligt sätt för att markera det. Ett säkert tecken på att det är semester!
De senaste dagarna har mest handlat om att hanka sig fram som invalid. Min faktiskt ganska allvarliga skada, som jag ådrog mig i tisdags, blir i alla fall bättre och bättre. Det som hände var alltså att jag ramlade i stadsskogen när jag och Bästa L var ute på en springtur. På något sätt, ingen vet hur, blev det ett osannolikt djupt sår strax nedanför höger knä. Ett sår som var så pass djupt att det måste sys med sex stygn. Jag fick också en antibiotikakur för säkerhets skull.

Första natten efter min "suturering" var ganska stökig. Jag kom hem från närakuten vid 22-tiden, hungrig, eländig och trött efter att ha åkt 3-ans buss hem. Jag gick och lade mig och hade ganska ont, eftersom all bedövning då började släppa. Jag lyckades i alla fall somna liggandes platt på rygg med spikraka ben. Ett par timmar senare vaknade jag till och gick upp på toaletten. Det gjorde väldigt ont när jag skulle resa mig från toaletten och jag kände mig väldigt yr. Det jag minns sedan är att jag vaknade på badrumsgolvet efter att ha svimmat. Jag reste mig för att ta mig till sängen. Mitt nästa minne är att jag vaknade på golvet i hallen, tydligen hade jag svimmat igen! Dagen efter insåg jag att både mitt huvud och den nedersta av korgarna i hallen hade fått bulor till följd av min svimning.
Nu är det i alla fall semester och det känns skönt och faktiskt välförtjänt. Denna termin har jag varken haft sportlov eller påsklov! Jag firade genom att göra i ordning en riktigt god middag! Det blev lax med halloumi, squash och paprika. Till det åt jag en sås på rysk yoghurt, vitlök, citron, honung, olivolja och oregano. Det var till och med ännu godare än jag hoppats på!