GLATT OCH TREVLIGT

Min fina Mors Dag

Kategori: Allmänt

Jag hade en så bra Mors Dag i söndags. 
När jag vaknade i perfekt tid, klockan 9, fick jag frukost. Lilla M hade dukat fram, fixat, köpt blommor diktat en vers och varitvtill bageriet på morgonen. Gott bröd, enormt god äpplejuice, croissant OCH kardemummabulle. 
(null)

(null)
Därefter hade jag lite fritid då jag tog en promenad till Blomsterlandet och inhandlade lite trevliga saker till balkongen, bland annat ett par väldigt trevliga blompinnar.  
(null)
På eftermiddagen tog jag det lugnt, drack kaffe och slötittade på slutet av Puccinis Madame Butterfly. Slutet, där Madame Butterfly begår harakiri med en stor dolk samtidigt som hon sjunger otroligt vackert är otroligt gripande och sorgligt. Varför hon begår harakiri? En självisk man givetvis. 
(null)
Vid 16 åkte jag bort till Friskis o Svettis för att försöka få plats på det omåttligt populära Pulsmedel-passet. Jag och en till person stod beredda när de släppte platser från de som kommit för sent att dra sitt kort. Vi lyckades båda få plats, men sedan var det helt fullt! Det var som vanligt väldigt kul och lite extra kul denna gång så jag fick den absolut sista platsen. 
Därefter åkte jag och Lilla M hem och duschade och sedan blev det hänt sushi från vårt nya sushiställe. Kvällen avslutades med TV och ganska mycket lakrits från lakritsaltaret. 
(null)
Sammanfattningsvis var det (förutom att inte alla mina tre favoritbarn var med) en nära nog perfekt Mors Dag!


Kommentera inlägget här: