GLATT OCH TREVLIGT

Ännu mer vandrande

Kategori: Allmänt

Nu har vi vandrat ytterligare två dagar och tagit oss från Gilsland där vi övernattade igår till en liten stad som heter Bramton. 
Gårdagen startade med att vi gick tillbaka till Sycamore gap, där ett av Englands mest kända träd finns. Det är ett träd som finns med i en Robin Hood-film med Kevin Costner, från 1991. Detta var vi naturligtvis tvungna att se. Det var mycket vackert. 
(null)
Igår hade vi (förutom vandringen på 16 km) planerat in ett besök på Roman Army Museum. Det var kul och intressant. Man har ju blivit ganska kunnat på historia och i synnerhet romartiden under de här dagarna. Inte för att skryta men jag kan numera det mesta om romerska fort, hur Hadrianusmuren byggdes, hur man levde etc. 
Idag gick vi lite längre, drygt 21 km, så vi hade planerat in ett lunchstop på ett teahouse vid en katedral. Det var trevligt och katedralen var fin. Jag måste erkänna att jag syndade lite. Jag fotograferade de vackra målade fönstrena i kyrkan. När vi skulle gå ut upptäckte jag att det stod en skylt att om man ville fotografera så skulle man donera minst ett pund i en sparbössa som fanns i kyrkan. Jag hade ju inte kontanter, så det blev lite svårt att göra det. Jag är ledsen över att jag typ stal från kyrkan…
Imorgon är det min sista vandringsdag då vi ska gå 21 km till Carlisle. På måndag bär det av till London. 
(null)

(null)

(null)


Kommentera inlägget här: