GLATT OCH TREVLIGT

Framme i Carlisle

Kategori: Allmänt

Dag fem på vandringen kom vi så fram till Carlisle som är slutpunkt på min Hadrianusvandring. Egentligen kan man fortsätta ända ut till havet ytterligare ett par mil, men jag bestämde mig för att detta var lagom för mig. 
(null)
Igår startade vi med frukost på vårt B&B Scotch Army Brews. Jag åt en ganska normal frukost bestående av smörgås med ost, overnignt oat, fruktsallad och en pain chocolat. Tidigare morgnar har jag verkligen ätit engelsk frukost. Det kulminerade på torsdagen, då man fick Northumbrian Breakfast med vita bönor, korv, bacon, äggröra, tomat OCH blodpudding. 
(null)

(null)
Nu när själva vandringen är avslutad så kan jag sammanfatta med att det varit mycket lyckat. Själva vandringen har gått bra, utan skavsår eller regn. Självklart har man varit lite trött på kvällarna, men det är ju inte konstigt när man går så långt. 
Det har varit roligt och mäktigt att se den långa muren som byggdes för nästan 2000 år sedan. Vi har besökt flera museer som var väldigt bra. 
Maten i England är ju som den är och kanske inte den mest upphetsande, men å andra sidan så är fish and chips och sticky tofee pudding faktiskt ganska gott när man varit ute och rört på sig hela dagen. 
(null)

(null)


Kommentera inlägget här: