GLATT OCH TREVLIGT

Sista april

Kategori: Allmänt

Att det är sista april idag antar jag kommer märkas, både nere på stan under dagen och i huvudet i morgon när man vaknar. Hur som helst så har veckan som gått varit en extra rolig sådan. Jag har varit på konferens och det är ju kul, speciellt om man inte får vara med på så många konferenser. Konferensen handlade om "education, integration and inclusion". Det var en väldigt givande vecka med bra föreläsare och mycket kontakt med de andra konferensdeltagarna (bara det gav en indikation om att integration och detta med olika sociala koder inte alltid är så lätt...) 
 
Det var också en vecka då jag ätit fruktansvärda mängder. Det har varit goda middagar, luncher och fikan en masse. Det bästa var en internationell middag då alla deltagarna, som kom från 12 olika länder, bjöd på specialiteter från sina hemländer. Det var allt ifrån rökt, flätat ost till hemkramat rött vin!
 
Igår gjorde jag något coolt och lite oväntat. Jag var uppe på slottets tak! För några veckor deltog jag nämligen i en tävling där priset var en takvandring på slottet. Och jag vann! Lilla M var bussig och följde med. 
 
 
 
Kommentera inlägget här: