GLATT OCH TREVLIGT

Onsdag

Kategori: Allmänt

I morse när jag vaknade var jag så oresonligt trött. Och lite deppig. Det kändes som att dagen hade så många jobbiga moment. Egentligen inte bara dagen utan även de närmast kommande dagarna. Jag satt i soffan med tom blick och tuggade i mig min ganska torra rågbrödssmörgås, tänkte att detta kanske var dagen då man skulle strunta i att åka till jobbet. 

Som vanligt var jag i alla fall duktig och cyklade iväg till skolan. När jag väl kom fram till skolan kändes det faktiskt lite bättre, ända tills jag kom på att jag glömt min planering, en massa rättade matteprov och min jobbdator hemma. 

Jag bröt inte ihop mer än ett par sekunder, sedan gjorde jag snabbt upp en alternativ plan och rusade upp till datateknikern och lyckades få åt mig en lånedator innan den första lektionen körde igång. 

Sedan har dagen gått i ett svindlande tempo fram till dess att man återigen sitter i soffan igen med tom blick. 
(null)

Kommentera inlägget här: